Журнал «Психология образования в поликультурном пространстве»
Выпуск №23 Том №3 (2013)
ПОСТРОЕНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА НА ОСНОВЕ ТЕХНОЛОГИЙ СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНОГО ПОДХОДА В УСЛОВИЯХ ОБУЧЕНИЯ ПО ФГОС ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ (ИЗ ОПЫТА РАБОТЫ)
The article presents the experience of the work in the school in connection with the introduction of the Federal State standard primary general education. The analysis of conditions and changes that are necessary for educational institution for implementation of the State Educational Standards of Second Generation is shown. The characteristic of school educational environment that is based on activity principle is given by the authors. The authors consider problems and perspectives of the work in the rural school in the conditions of transition of school to Federal State Educational Standards of the second generation.
Ключевые слова
федеральный государственный образовательный стандарт, компетентностный и деятельностный подход
Building educational process on the basis of the technologies of the systematic activity-oriented approach in the conditions of the education of federal state educational standard of base secondary education (from the experience )
The article presents the experience of the work in the school in connection with the introduction of the Federal State standard primary general education. The analysis of conditions and changes that are necessary for educational institution for implementation of the State Educational Standards of Second Generation is shown. The characteristic of school educational environment that is based on activity principle is given by the authors. The authors consider problems and perspectives of the work in the rural school in the conditions of transition of school to Federal State Educational Standards of the second generation.
Key words:
Federal State Educational Standards of the second generation (primary general education), results of education, school educational environment
Список литературы
-
Краевский, В.В. Основы обучения: дидактика и методика: учебное пособие для студентов высших учебных заведений [Текст] / В.В. Краевский, А.В. Хуторской. - М.: Издательский центр «Академия», 2007. - 352 с.
-
Кузовлев, В.П. Психолого-педагогические аспекты использования модели дополнительного образования при организации внеурочной деятельности обучающихся [Текст] / В.П. Кузовлев, О.О. Хроменкова // Психология образования в поликультурном пространстве. - 2013. - Т.2 (№22). - С.18-25.
-
Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования [Текст]. - М.: Просвещение, 2010.
-
Хуторской, А.В. Соотношение деятельности и содержания образования [Текст] / А.В. Хуторской // Школьные технологии. - 2007. - №3.
-
Ясвин, В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию [Текст] / В.А. Ясвин. - М., 2001.